Alweer 3 dagen in Can Tho! - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Erica Sluis - WaarBenJij.nu Alweer 3 dagen in Can Tho! - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Erica Sluis - WaarBenJij.nu

Alweer 3 dagen in Can Tho!

Door: Erica

Blijf op de hoogte en volg Erica

19 Juli 2014 | Vietnam, Can Tho

Lieve allemaal,

Alweer 3 dagen in Can Tho. Ik heb het hier erg naar mijn zin!! De reis is goed gegaan. Afgelopen woensdag ben ik in het vrijwilligershuis aangekomen (ein-de-lijk). De reis duurde lang, vooral omdat ik nauwelijks tot niets heb kunnen slapen.. maargoed, ik was ontzettend opgelucht dat ik er dus eindelijk mocht zijn!! Na een korte rondleiding door het huis mocht ik bij Phuong (begeleider) achterop de scooter. Daar begon weer een nieuw avontuur! Wauw, super om mee te maken! Het is al apart om in een taxi tussen het chaotische en drukke verkeer te rijden.. laat staan met een scooter. Ik heb echt volop genoten van het tripje door de stad. Ondertussen liet Phuong mij de belangrijke plekken van de stad zien. Heerlijk om bij aankomst lekker op de scooter je hoofd leeg te maken. Bij een barretje aangekomen gingen we wat drinken en kreeg ik mijn weekplanning voor de projecten. Ik was maar liefst op 5 projecten ingepland: Hospital, Charity Class, City Orphanage, Thien An en de Pagoda. Daar was ik erg blij mee!! Na de projecten te hebben besproken zijn we naar een mooie tempel gelopen. Phuong heeft hier veel uitgelegd hoe alles in zijn werk gaat in zo'n tempel; interessant om dat te weten. Daarna kreeg ik een wierookstokje en hebben we samen gebeden voor het project City Orphanage. Bijzonder! Na een kleine wandeling zijn we weer op de scooter gestapt om wat te gaan eten in een lokaal eettentje! Heerlijke noodlesoep gehad. Met stokjes eten was even erg wennen.. maar het smaakte me heerlijk! Daarna zijn we weer op weg gegaan naar huis en heb ik kennisgemaakt met de andere meiden van het huis. Een erg gezellige club, waar ik me prima bij vermaak! Gezellig een avondje op pad geweest. De volgende dag kon ik lekker uitslapen. In de middag stond er een project op het programma: hospital (met Annemiek). Hier keek ik erg naar uit! Aangekomen bij het ziekenhuisje werden we leuk ontvangen. We zijn meteen begonnen met het snijden van groenten. Al vrij snel vroegen ze naar de Engelse les en konden we aan de bak. Na ongeveer 2 uurtjes Engelse les te hebben gegeven, zijn we met z'n allen aan tafel geschoven om te gaan eten. Volgens mij vond iedereen ons maar erg bijzonder.. klungelig met die stokjes eten, vreemd eten..!! Haha. Maar ook dit heeft me weer heerlijk gesmaakt..

Als afsluiter mochten we rijst scheppen voor alle mensen van het ziekenhuis (denk aan familieleden) die in een rij kwamen staan. Hier waren we in een half uurtje mee klaar. Deze middag heb ik als erg bijzonder ervaren. Dit project laat je wel echt zien hoe de cultuur is en dat vind ik erg bijzonder. Vrijdag ben ik naar City Orphanage geweest. Dit was heel apart om mee te maken. De kinderen, vrouwen en mannen snakken naar aandacht en vinden het heerlijk dat je er bent. Heel veel kan ik hier niet over vertellen. Mochten daar vragen over zijn, vraag me gerust :)

Vandaag ben ik bij het project Tien An geweest! Ook hier ben ik erg enthousiast over! Engelse lesgeven voor geweldige boefjes.. ik heb echt optimaal genoten van deze lieve koppies. Heeeeel veel knuffels uitgedeeld.. het is gewoon vervelend om 'tot de volgende keer' te moeten zeggen. In 1 woord: ik heb het hier echt fantastisch!! Ik hoop dat de tijd niet te snel zal gaan.. de blog is een beetje snel gemaakt, omdat ik veel tijdnood heb, hahaaa! Ik ga snel mijn spulletjes pakken. We vertrekken vanavond (over een uurtje) naar het eiland Phuc Quoc. Ik kijk uit naar dit tripje!!

Een dikke knuffel uit Vietnam, Eer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erica

Actief sinds 14 Juli 2014
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 4037

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 28 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: