Titel: weekendje Phu Quoc - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Erica Sluis - WaarBenJij.nu Titel: weekendje Phu Quoc - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Erica Sluis - WaarBenJij.nu

Titel: weekendje Phu Quoc

Blijf op de hoogte en volg Erica

23 Juli 2014 | Vietnam, Can Tho

Daar ben ik weer!! Afgelopen zaterdagavond zijn Gwyneth, Annemiek en ik met de bus naar Rachgia vertrokken. Aangekomen bij het hotel hebben we nog heel even rondgelopen (het was dood op straat..) en zijn we snel gaan slapen, het was al laat en we moesten weer op tijd op. De volgende ochtend zijn we om 8 uur met de boot naar het eiland Phu Quoc gegaan. En wij hadden er zoooveel zin in!! Het laatstse weekendje samen, dus dat wilden we heel gezellig gaan maken! Dat moet vast goedkomen op zo'n mooi eiland. Om half 12 in de ochtend kwamen we met het busje aan bij ons hotel. Daar hebben we onze spullen gedumpt en zijn we ons even op gaan frissen. We hadden als plan om die middag een bezoekje te brengen bij de watervallen. Toen we bij de receptie aan kwamen om te vragen hoe we daar het beste konden komen, zei ze dat het een erg slechte weg was en de watervallen goed in het binnenland verstopt zijn. De taxi zou dan ook erg duur zijn. Ze raadde ons aan om een motor/ scootertaxi te nemen. Dat leek ons uiteindelijk het beste om te doen. De receptioniste regelde 3 chauffeurs voor ons die ons na 5 minuten kwamen ophalen. Het was even heerlijk om uit te waaien achter op de scooter! Grappig om te zien hoe iedereen op een eigen manier rijdt (mijn chauffeur was nogal een racemonster, haha). Al snel hadden Gwyneth en ik Annemiek uit het oog verloren, die namen dus een andere route.. we vertrouwden er maar op! En toen sloegen we ineens af en werd het voor een lange tijd: hobbelen, hobbelen en nog eens hobbelen.. wat super om die binnenlanden op zo'n manier te mogen zien!! We genoten alledrie volop!! Op deze manier zie je ook echt een andere manier van leven. Je kijkt je ogen uit hoe goed ze kunnen rijden op slechte wegen.. sommige stukjes waren zo slecht dat je denkt: oké, dit gaat denk ik niet goed.. maar het gaat goed! Haha.
Bijzonder om mee te maken dus! Aangekomen bij een restaurantje stopten de chauffeurs en legden ze uit hoe we te voet bij de watervallen komen. Ook dit was een prachtig stukje om te lopen!! Bij de watervallen was het best druk, dat hadden we niet verwacht, haha.. veel Vietnamezen die hier hun dag doorbrengen. We gingen een eindje verderop op rotsen zitten toekijken hoe ze zwommen. Wij durfden niet in onze bikini's te gaan zwemmen, gezien geen enkele vrouw zo halfnaakt zwemt. We waren voor veel mensen erg interessant! Op een gegeven moment kwam er een mannetje naar ons toe die ons alle 3 een komkommer gaf en ze volgden met een blikje bier.. wij maar lachen! Daarna vroegen ze (in gebarentaal) of we bij ze kwamen zitten. Dat hebben we dus maar gedaan! Om 4 uur kwamen we weer bij de chauffeurs aan en wilden ze ons graag de parelbeach laten zien. Dat was best leuk om gezien te hebben :) weer bij het hotel aangekomen hebben we een douche genomen en zijn we lekker uit eten geweest. De prijzen lagen hier uiteraard hoger dan in Can Tho.
Na het eten zijn we nog een stukje wezen lopen op de Night Market. Toen was het tijd om naar bed te gaan!! De volgende dag hadden we om 9 uur afgesproken met onze chauffeurs die ons graag rond wilden touren..

Toen we de volgende dag opstonden was het weer vreselijk. Alleen maar regen! We besloten de chauffeurs te berichten dat ze om 10 konden komen. Het regende nog steeds maar we zijn gewoon, ieders een poncho aan, op pad gegaan. We begonnen weer bij een parelbeach, daarna een strand waar we even hebben uitgewaaid en foto's hebben gemaakt, om vervolgens op pad te gaan naar de haven in An Toi. Deze haven had super mooie, kleurrijke boten :) heel mooi om te zien!
We lieten ons maar touren door onze chauffeurs, zij wisten genoeg leuke plekken. Uiteindelijk kwamen we dus (na weer een stukje binnenland) terecht bij een vissersfamilie. Volgens mij kenden de chauffeurs hen persoonlijk. We mochten met de vissersman mee in een kleine boot. We hadden geen flauw idee wat we gingen doen want engels spreken doet nauwelijks iemand.. haha. We lieten ons verrassen.

Een stukje verder op in de zee stopte hij en liet hij het anker vallen. Daarna pakte hij 4 touwen, een mes, en nog wat vissersspullen: jeeeeej, we gaan vissen!! Heel leuk! Hij maakte voor iedereen een lijntje klaar. Ik had al vrij snel beet en mijn eigen vis gevangen :) trots! Het is echt geduld hebben. De visser heeft er uiteindelijk veel gevangen.. Na 2,5 uurtjes haalde hij het anker weer naar binnen en gingen we terug naar de kust. Daar aangekomen vroeg zijn vrouw of we onze vissen wilden opeten. We hadden gezien hoe ze het eten maken, en dat was wel anders dan we gewend zijn.. haha. Maar ach, laten we gek doen. Gwyneth en ik besloten onze vissen op te gaan eten. De mensen deden flink hun best om ons lekker lokaal voedsel te geven. Ik kende het niet, maar het was smullen!! Geweldig om zo een keer mee te mogen eten. Toen we onze buiken vol hadden gegeten gingen we weer op pad.

We stopten bij een gevangenis die wij graag wilden bezoeken. Hier hielden de Amerikanen de communistische Vietnamezen vast. Erg interessant om de geschiedenis weer in te duiken. Daar zijn echt heftige dingen gebeurd! We zijn er alledrie van geschrokken. Mooi en indrukwekkend om deze gevangenis bezocht te hebben.

Tot slot gingen we weeeeeer de binnenlanden in om 1 van de paar tropische stranden van Phu Quoc te bezoeken. Wauw!! Bij aankomst zagen we meteen al hoe mooi het was.. prachtige witte standen, blauw water, mooie rotsen en een mooie natuur. Genieten!! Het geeft je een optimaal vakantiegevoel. Deze dag heb ik veel aan mijn paps gedacht: deze natuurliefhebber had de natuur in 1 woord geweldig gevonden. Een aanrader dus ;)

Weer aangekomen in het hotel hadden we alledrie een kont van steen gekregen.. anderhalve dag op een scooter zitten is niet niets!! Haha. S avonds hebben we de laatste avond op het eiland gezellig afgesloten met weer een lekker Vietnamees etentje. We hebben deze dagen alledrie zo erg genoten van het eiland en van de gezelligheid! Een weekendje om nooit weer te vergeten!
De volgende dag vertrokken we tussendemiddag weer naar de boot. Alledrie teleurgesteld dat het er weer op zat! Na een lange zit 's avonds om half 9 weer thuis! Gezellig nagepraat en op tijd ons nestje in! Want jaaa.. onze reis komt dichterbij!! Vanochtend op zoek gegaan naar vliegtickets voor vandaag. Helaas waren die nauwelijks beschikbaar en erg prijzig.. we hebben dus besloten nog 1 nachtje thuis te blijven. Morgenvroeg vertrekken we op tijd naar het vliegveld. Op naar weer een onvergetelijk tripje door heel Vietnam!! Tickets geboekt, zo nog snel een wasje draaien en we zijn er weer helemaal klaar voor :)

Tot snel! Liefs, Eer